Promovare cu ajutorul SEM (Search Engine Marketing)

SEM este acronimul pentru Search Engine Marketing (Marketing pentru motoarele de cautare).

Serviciul SEM se adreseaza companiilor care vor sa isi imbunatateasca vanzarile. Apeland la serviciul nostru intri in legatura cu potentialii clientii, chiar din momentul in care campania SEM a fost initiata.
SEM conduce la cresterea volumului si a calitatii traficului catre un site din partea motorului de cautare (Google). Diferenta consta in modul in care se face acest lucru, pentru ca, spre deosebire de SEO, in SEM se va plati pentru pozitionarea pe prima pagina in motorul de cautare. Pentru a fi in top, costul licitatiei per clic va fi mai mare decat costul pentru o licitatie normala (licitezi ca reclama ta sa fie pozitionata cat mai in fata).

In Romania, cea mai populara platforma de SEM (Search Engine Marketing) este Google Adwords.

Ce presupune SEM la modul concret ?

Marketingul pentru motorul de cautare cuprinde cateva etape:

  • identificarea tipului de SEM optim pentru site-ul tau;
  • realizarea unei campanii Adwords;
  • alegere cuvinte cheie cu randament pentru campanie, testarea acestora si adaptarea campaniei din mers in functie de rezultate;

Avantajele unei campanii SEM:

  • ai control asupra modului in care va arata anuntul tau in motorul de cautare;
  • poti apela la mesaje comerciale creative;
  • poti testa o diversitate de cuvinte cheie pana ajungi la rezultatele dorite;
  • ofera rezultate imediate (campaniile SEM fiind activate in cateva minute sau ore);
  • posibilitatea de previzionare facila a volumului de trafic, tinand cont de randamentul anumitor cuvinte cheie, dupa analiza situatiei costurilor versus fata de profiturile obtinute;
  • poti alege dintr-o paleta larga de cuvinte cheie pentru care sa se afiseze anunturi relevante;
  • poti ajunge direct la clientii care cauta produsele sau serviciile tale folosind cuvintele cheie;
  • ai acces la o audienta larga, de peste 90% din utilizatorii de internet;
  • detii controlul asupra bugetului alocat lunar si zilnic;
  • anunturile apar imediat dupa activarea campaniei (de la cateva minute pana la maximum 1 ora);
  • poti alege diferite mesaje relevante pentru anumite segmente de clienti;

SEM presupune folosirea PPC (Pay-per-click), adica plata pentru fiecare click obtinut, pentru a genera trafic. Spre deosebire de SEO, SEM genereaza trafic pe site atata timp cat campania este activa (adica este alocat un buget constant) pe cuvintele cheie alese de tine. In cazul unei campanii SEM, veti plati doar pentru acei utilizatori care au ajuns pe site-ul tau prin intermediul anunturilor afisate in Google sau alte site-uri care afiseaza reclama Google Adsense.