SEO este un acronim pentru Search Engine Optimization (optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare). Prin folosirea optimizarii se obtine o crestere a volumului (si in acelasi timp a calitatii) traficului pe un site prin intermediul motoarelor de cautare. Totul se realizeaza in mod natural, prin construirea unei structuri eficiente de backlink-uri.
Ideea din spatele optimizarii este simpla: pentru un cuvant cheie dat, cu cat esti pozitionat mai sus in cautarile obisnuite, cu atat vei avea, probabil, trafic mai mare. Unele cuvinte sunt foarte competitive ( de exemplu “caramida” are peste 6.300.000 de rezultate), altele sunt mai putin competitive.

Cum se face SEO ?

Exprimat la cel mai simplu mod:

  • cresterea relevantei unei pagini pentru unul sau mai multe cuvinte cheie;
  • obtinerea unor legaturi (backlink-uri) de pe alte site-uri catre site-ul tau;

SEO face o legatura intre site si motorul de cautare: site-ul este optimizat pentru anumite cuvinte cheie, astfel incat vizitatorii sa il gaseasca usor in rezultatele motoarelor de cautare.

Trei motive pentru a alege SEO:

  1. nu platesti pentru fiecare click, costurile vor fi legate de consultanta si crearea de continut relevant pentru utilizatori;
  2. s-a demonstrat ca utilizatorii folosesc mai mult rezultatele clasice afisate de motorul de cautare decat reclamele afisate prin Adwords;
  3. traficul in timp este stabil (site-ul nu mai oscileaza in rezultatele cautarii).

Optimizarea pentru motoarele de cautare are avantajul de a genera trafic continuu cat timp site-ul se afla in primele rezultate ale unui motor de cautare (Google, Yahoo, Bing etc). Dezavantajul este timpul necesar pentru a ajunge in primele rezultate pe cuvinte cheie grele. Cu cat cuvintele cheie sunt mai generale, cu atat optimizarea va necesita o perioada mai lunga de timp. De exemplu, un site se poate optimiza mai usor pentru “caramida nume producator” decat pentru “caramida”. Costurile unei campanii de optimizare vor fi mai mari in functie de gradul de dificultate al cuvintelor cheie.

Optimizarea off page a site-ului ar trebui sa fie intotdeauna prioritara in campania de marketing, deoarece este modul cel mai accesibil de a obtine vanzari.
Inainte de toate, site-ul tau trebuie sa fie search engine friendly (prietenos fata de motoarele de cautare). Si pentru aceasta, continutul este important.

Ce inseamna SEO eficient ?

Sa fii pe prima pagina in Google.

Simpu la prima vedere, nu-i asa?

Contactati-ne pentru o oferta de pret